tag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.comments2023-08-07T12:42:55.226+02:00Skot boats: Projektowanie i budowa jachtówUnknownnoreply@blogger.comBlogger31125tag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-76825039343811945152021-07-20T22:53:36.226+02:002021-07-20T22:53:36.226+02:00Uzupełniam ,silniki hydrauliczne mogą być ( powinn...Uzupełniam ,silniki hydrauliczne mogą być ( powinny być ) zamontowane w hydroskrzydle . Doprowadzenie oleju w skrzydle.<br />Zmiana trymu - kąta natarcia może być wykonana siłownikami hydraulicznymi . Całość można sterować wg.zadanych algorytmów sterownikiem " Plus +1 " - Danfoss'a ( IP67).Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15201142225346334458noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-36410945808025409712021-07-20T22:46:45.941+02:002021-07-20T22:46:45.941+02:00A może napęd spalinowo hydrauliczny ze śrubami 2-m...A może napęd spalinowo hydrauliczny ze śrubami 2-ma (lub więcej). Stosując pompę hydrauliczną obiegu zamkniętego np.2 -stopniową można " kręcić" silnikiem spalinowym obrotami ekonomicznymi a wysterowaniem pompy-pomp generować obroty silników hydraulicznych z bezpośrednio na wale osadzonymi śrubami napędowymi . Popełniłem napęd do SunCampera 35 gdzie przy wadze jednostki z zapasami 5800kG dł. 10,6 m mocy silnika spalinowego 40kM uzyskałem prędkość 14,5 km/h max.15,2 km/h . Śruba P3 21"/15" -ciągnąca- niezakłócony napływ wody . Ten silnik hydrauliczny może rozwinąć 340Nm i 1000 rpm.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15201142225346334458noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-41818200627454968152020-07-28T10:37:07.050+02:002020-07-28T10:37:07.050+02:00Bardzo fajny wpis! Pozdrawiam Bardzo fajny wpis! Pozdrawiam psychoterapia online cennikhttps://psychoterapeuta-online.pl/jak-dziala-psycholog-online/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-92061099485058800032017-09-29T09:53:43.740+02:002017-09-29T09:53:43.740+02:00Mega ciekawy wpis :D Mega ciekawy wpis :D reverse phone lookuphttps://free-phonenumberlookup.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-68832497791699681592017-09-08T09:50:17.591+02:002017-09-08T09:50:17.591+02:00Bardzo fajny wpis ;)) Bardzo fajny wpis ;)) telewizja przez internethttps://telewizja-online.net/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-47428044740616910702017-08-29T23:46:03.133+02:002017-08-29T23:46:03.133+02:00Cześć
Jak napisał ktoś powyżej, z Chroma też nie w...Cześć<br />Jak napisał ktoś powyżej, z Chroma też nie widać :-(<br />anlubi@poczta.onet.pl<br />Próbuję policzyć ręcznie wg wzoru dla takiego pływadełka dla sprawdzenia i jakoś mi 248 wyjść nie chce.<br />pozdrawiam<br /><br /> PARTICULARS<br />Length on Deck: ......................... 50'<br />LWL: .......................................... 48' Beam: ..........................................15'<br />WL Beam: .................................. 14 ' 1"<br />Draft: ............................................ 6' 6"<br />Displacement at DWL: ....... 61,500 lbs.<br />Displ/Length ratio:...................... 248<br />Prismatic: .................................... 56<br />Block:........................................... 22<br />Working Sail Area: .............. 1336 sq.ft.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07038471760438508738noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-79975128878829698952017-03-10T12:03:03.028+01:002017-03-10T12:03:03.028+01:00Bardzo pożyteczny artykuł i komentarze. Miałem ost...Bardzo pożyteczny artykuł i komentarze. Miałem ostatnio klienta, który żądał ode mnie informacji dot. powyższego. Pomogliście mi bardzo, dziękuję!AlbinekKhttp://maristo.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-62223992598063495732017-03-02T12:18:04.443+01:002017-03-02T12:18:04.443+01:00Świetny! Na prawdę 10/10 :) Świetny! Na prawdę 10/10 :) dobry jachthttp://atsea-yachts.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-33848486500755725812016-10-15T10:08:08.712+02:002016-10-15T10:08:08.712+02:00pierwszy raz wszedłem na ten "pokład" i ...pierwszy raz wszedłem na ten "pokład" i zaluje ze tak pozno,0statni wpis przed ponad 1,5 r<br />szkodaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-37542437507138742912015-05-13T16:06:31.478+02:002015-05-13T16:06:31.478+02:00Prowadzisz bardzo fajny blog o jachtach, jak budow...Prowadzisz bardzo fajny blog o jachtach, jak budować i wszystko dokładnie opisane. jarekhttp://salon-tina.pl/kosmetyczka-warszawa-srodmiescie/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-16651223310733667312015-01-17T17:36:41.324+01:002015-01-17T17:36:41.324+01:00Bardzo ciekawy artykuł,pozdrawiam.Bardzo ciekawy artykuł,pozdrawiam.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-19027048952079719812014-09-04T18:39:50.490+02:002014-09-04T18:39:50.490+02:00Przegub kardana podczas ugiecia przenosci obroty p...Przegub kardana podczas ugiecia przenosci obroty pulsacyjnie.... tzn okres obrotu walu jest staly, ale predkosc katowa podczas jednego obrotu na koncowce walu zmienia sie pulsacyjnie ...i ta zmiana jest tym wieksza im wieksze jest ugiecie calej lini walu. Warto by zastosowac podwojny kardan z kazdej stony gdy zalezy nam na duzych katach by ubiknac tego zjawiska. Sama idea z lozyskiem oporowym i podwojnym przegobem np kardana czy homokinetycznym jest banalna az zarazem doskonala. Sam ztosowalem 'Pythona', gdyz nie mialem juz czasu na poszukiwanie/dobieranie i budowanie wlasnego ukladu. Uwazam ze takie wlasnie prowadzenie lini walu (poprzez lozysko oporowe i przegob) powinno byc standartem z powodow wymienionych wyzej. Swietny i pomocny artykul. pozdrawiamAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-19326876140109081632014-07-14T14:34:27.044+02:002014-07-14T14:34:27.044+02:00Rewelacyjny projekt, zestawienie obu stylów, nowoc...Rewelacyjny projekt, zestawienie obu stylów, nowoczesny i trochę retro mnie bardzo zaintrygowało.Kosmetyki samochodowehttp://automator.pl/sklep/kosmetykinoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-32204331148118548892013-09-12T21:17:01.140+02:002013-09-12T21:17:01.140+02:00Rewlacja absolutna dla pomysłu małego jachtu wypor...Rewlacja absolutna dla pomysłu małego jachtu wypornościowego to Mak 707-m, projektu architekta Pana Jaszczewskiego (twórcy Maków), który chyba powstał na poczatku lat 90-tych!!! Wówczas kompletnie nikt z wodniaków się nim nie interesował, wręcz przeciwnie był obiektem kpin tzw. "prawdziwych żeglarzy". Szkoda, że żaden polski konstruktor nie poszedł tym śladem. Jedyny znany mi egzemplarz o nazwie Salonka cumuje "Pod Dębem" na jeź. Nidzkim. Można podziwiać kunszt konstrukcyjny tego wizjonerskiego, "starego" projektu. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-89599621783577742492013-07-27T11:40:01.787+02:002013-07-27T11:40:01.787+02:00Witam. Przepiękny ten jacht, myślę o zbudowaniu wł...Witam. Przepiękny ten jacht, myślę o zbudowaniu własnego jachtu motorowego coś w guście Albatrosa 850, ale gdy zobaczyłem ten rysunek to się zakochałem. Mam pytanie czy gdzieś są jakies bardziej szczegółowe rysunki i rzuty tego modelu oraz jego specyfikacja? I czy można trochę zmodyfikować tył tuż za kabiną tak w guście Albatrosa 700, bo tu widzę wysoki pokład jeśli się nie mylę, a mnie raczej z tyłu nie potrzeba więcej miejsca, wolałbym je z przodu w postaci trochę bardziej wydłużonej części dziobowej, w której chciałbym umieścić duże łóżko, które można składać, zamieniając w mesę ze stołem itp. <br /><br />Pozdrawiam<br />Grzegorz MarkiewiczGregMarhttps://www.blogger.com/profile/12684838731525992385noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-3076953965495264572013-07-11T14:29:03.484+02:002013-07-11T14:29:03.484+02:00Potwierdzam, że kalkulatora nie widać. Sprawdzałem...Potwierdzam, że kalkulatora nie widać. Sprawdzałem na Firefox, IE oraz Chrome.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-14627299871877208472013-04-28T13:35:10.159+02:002013-04-28T13:35:10.159+02:00Coś chyba się rozjechało, bo kalkulatora nie widać...Coś chyba się rozjechało, bo kalkulatora nie widać (firefox, innych przeglądarek nie sprawdzałem).<br /><br />Ale i tak dzięki serdeczne za ilość wiedzy, którą można "wyssać"z bloga! :)<br /><br />Grzegorz "el Szaman" Roman<br />el.szaman@gmail.comAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-64043114099871996752013-03-24T06:05:18.805+01:002013-03-24T06:05:18.805+01:00Panie Kot
18 maja 2012r napisał Pan "ale ja ...Panie Kot<br /><br />18 maja 2012r napisał Pan "ale ja się dopiero rozkręcam. Natłok pracy sprawia, że mało ostatnio tu piszę (praktycznie wcale) ale w najbliższym czasie będę miał sporo do pokazania"..... Prawie roczek mija a ja ciągle czekam. Wiem że u nas niełatwo, ale....<br /><br />Pozdrawiam <br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05398233498626245113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-90366250317840251772013-03-07T10:59:11.703+01:002013-03-07T10:59:11.703+01:00A czy ktoś zastanawiał się czy istnieje możliwość ...A czy ktoś zastanawiał się czy istnieje możliwość zainstalowania takich napędów ? => http://www.pneumat.com.pl/napedy_pneumatycznePNEUMAThttp://www.pneumat.com.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-13357946746993486972012-05-18T14:51:03.137+02:002012-05-18T14:51:03.137+02:00Dzięki wielkie za dobre słowo, ale ja się dopiero ...Dzięki wielkie za dobre słowo, ale ja się dopiero rozkręcam. Natłok pracy sprawia, że mało ostatnio tu piszę (praktycznie wcale) ale w najbliższym czasie będę miał sporo do pokazaniaSławomir Kothttps://www.blogger.com/profile/03310788065078678068noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-45216497809707586302012-05-17T17:05:31.686+02:002012-05-17T17:05:31.686+02:00Witam,
Zupełnie szczerze. Najładniejsza łódź wypo...Witam,<br /><br />Zupełnie szczerze. Najładniejsza łódź wypornościowa jaką do tej pory widziałem.<br /><br />Do tej pory najbardziej z polskich projektów podobał mi się "kuter 3-y kolory" w wersji z pochyloną ujemnie kabiną.<br /><br />Myślę o motosailerze dla dwóch osób, balastowo-mieczowym z niewielkim kokpitem, 80-90 cm. <br />Jeżeli podejmę się tego, to wzorem nadbudówki (nie kopią) chyba będzie ten projekt.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-33122044518272507182011-01-23T01:24:10.773+01:002011-01-23T01:24:10.773+01:00Miko, czyli ok 226 wychodzi.
Mam nadzieję, że szer...Miko, czyli ok 226 wychodzi.<br />Mam nadzieję, że szerzej Twój jacht zaprezentujemy, bo sam przyznasz, że wart jest tego.Sławomir Kothttps://www.blogger.com/profile/03310788065078678068noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-41156401011033905782011-01-22T20:48:27.685+01:002011-01-22T20:48:27.685+01:00aaa tak, zapomnialem...lodka wazy tak cos kolo 5.5...aaa tak, zapomnialem...lodka wazy tak cos kolo 5.500kg do tego dochodzi ok. 1.000 kg na reszte (w dlugich rejsach trzeba miec wszystko).Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05457077796907228191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-80803035871563122512011-01-16T03:03:15.413+01:002011-01-16T03:03:15.413+01:00Przyjmując sprawność śruby przy starcie 30% sprawn...Przyjmując sprawność śruby przy starcie 30% sprawność przekładni i łożyskowania 80% zakładając czas rozpedzania się do prędkości startowej 18 sekund, moc zainstalowanego silnika potrzebna na wystartowanie z zakładaną masą startową 13 ton to 145 KM. (w 70% jako punkt pracy)<br />W locie przy prędkości 20 wezłów na pokonanie oporów wody wodolot będzie to około 30 KM. Znaczące w tym przypadku zaczynaja być bardziej opory powietrza.<br />Całość można policzyć na kilka sposobów. Najważniejsze z tego wszystkiego jest to, żeby przejść w lot zanim osiągniemy prędkość wypornościową. Prędkość przelotowa to dwukrotna prędkość startowa, dalej sprawności się dramatycznie sypią. <br />Co do profilu eliptycznego – profil skrzydła decyduje o powodzeniu całej zabawy. Już ten zastosowany ma swoje wady, ale jest przyzwoity. Z elipsy połowy tej sprawności nie uda się wyciągnąć. <br />Cały wywód ma w zasadzie zwrócić uwagę na to, że w locie mamy co najmniej 10 krotnie mniejszy opór niż w ślizgu i najbardziej opłacalny jest lot z minimalną możliwą prędkością. Większym problemem jest sterowność przy tak niskich prędkościach przelotowych, niż sprawność sama w sobie.<br />Jakie są te pewne względy stosowania eliptycznych profili?<br />Poza łatwością wykonania nie widzę żadnego plusa.Sławomir Kothttps://www.blogger.com/profile/03310788065078678068noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-4711896816732757032011-01-16T02:27:00.560+01:002011-01-16T02:27:00.560+01:00Czyli 145 KM ze sprawnością 24% (0,3*0,8) da moc 3...Czyli 145 KM ze sprawnością 24% (0,3*0,8) da moc 34,8 KM na śrubie i to ma wystarczyć do rozpędzenia 13 tonowej jednostki, która opory przy początkowych prędkościach pewnie ma 2x większe niż zwykła motorówka tych gabarytów?<br />Chętnie zobaczę wykres oporów, bez tego cały wywód nie trzyma się kupy. <br />Inna sprawa, że z pewnych względów na płaty nośne wodolotów stosuje się profile eliptyczne..Anonymousnoreply@blogger.com