tag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post8041060878367854634..comments2023-08-07T12:42:55.226+02:00Comments on Skot boats: Projektowanie i budowa jachtów: Knockout 45 hydroglider: Metodyka obliczeńUnknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-76825039343811945152021-07-20T22:53:36.226+02:002021-07-20T22:53:36.226+02:00Uzupełniam ,silniki hydrauliczne mogą być ( powinn...Uzupełniam ,silniki hydrauliczne mogą być ( powinny być ) zamontowane w hydroskrzydle . Doprowadzenie oleju w skrzydle.<br />Zmiana trymu - kąta natarcia może być wykonana siłownikami hydraulicznymi . Całość można sterować wg.zadanych algorytmów sterownikiem " Plus +1 " - Danfoss'a ( IP67).Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15201142225346334458noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-36410945808025409712021-07-20T22:46:45.941+02:002021-07-20T22:46:45.941+02:00A może napęd spalinowo hydrauliczny ze śrubami 2-m...A może napęd spalinowo hydrauliczny ze śrubami 2-ma (lub więcej). Stosując pompę hydrauliczną obiegu zamkniętego np.2 -stopniową można " kręcić" silnikiem spalinowym obrotami ekonomicznymi a wysterowaniem pompy-pomp generować obroty silników hydraulicznych z bezpośrednio na wale osadzonymi śrubami napędowymi . Popełniłem napęd do SunCampera 35 gdzie przy wadze jednostki z zapasami 5800kG dł. 10,6 m mocy silnika spalinowego 40kM uzyskałem prędkość 14,5 km/h max.15,2 km/h . Śruba P3 21"/15" -ciągnąca- niezakłócony napływ wody . Ten silnik hydrauliczny może rozwinąć 340Nm i 1000 rpm.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15201142225346334458noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-92061099485058800032017-09-29T09:53:43.740+02:002017-09-29T09:53:43.740+02:00Mega ciekawy wpis :D Mega ciekawy wpis :D reverse phone lookuphttps://free-phonenumberlookup.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-79975128878829698952017-03-10T12:03:03.028+01:002017-03-10T12:03:03.028+01:00Bardzo pożyteczny artykuł i komentarze. Miałem ost...Bardzo pożyteczny artykuł i komentarze. Miałem ostatnio klienta, który żądał ode mnie informacji dot. powyższego. Pomogliście mi bardzo, dziękuję!AlbinekKhttp://maristo.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-80803035871563122512011-01-16T03:03:15.413+01:002011-01-16T03:03:15.413+01:00Przyjmując sprawność śruby przy starcie 30% sprawn...Przyjmując sprawność śruby przy starcie 30% sprawność przekładni i łożyskowania 80% zakładając czas rozpedzania się do prędkości startowej 18 sekund, moc zainstalowanego silnika potrzebna na wystartowanie z zakładaną masą startową 13 ton to 145 KM. (w 70% jako punkt pracy)<br />W locie przy prędkości 20 wezłów na pokonanie oporów wody wodolot będzie to około 30 KM. Znaczące w tym przypadku zaczynaja być bardziej opory powietrza.<br />Całość można policzyć na kilka sposobów. Najważniejsze z tego wszystkiego jest to, żeby przejść w lot zanim osiągniemy prędkość wypornościową. Prędkość przelotowa to dwukrotna prędkość startowa, dalej sprawności się dramatycznie sypią. <br />Co do profilu eliptycznego – profil skrzydła decyduje o powodzeniu całej zabawy. Już ten zastosowany ma swoje wady, ale jest przyzwoity. Z elipsy połowy tej sprawności nie uda się wyciągnąć. <br />Cały wywód ma w zasadzie zwrócić uwagę na to, że w locie mamy co najmniej 10 krotnie mniejszy opór niż w ślizgu i najbardziej opłacalny jest lot z minimalną możliwą prędkością. Większym problemem jest sterowność przy tak niskich prędkościach przelotowych, niż sprawność sama w sobie.<br />Jakie są te pewne względy stosowania eliptycznych profili?<br />Poza łatwością wykonania nie widzę żadnego plusa.Sławomir Kothttps://www.blogger.com/profile/03310788065078678068noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8550549440261974043.post-4711896816732757032011-01-16T02:27:00.560+01:002011-01-16T02:27:00.560+01:00Czyli 145 KM ze sprawnością 24% (0,3*0,8) da moc 3...Czyli 145 KM ze sprawnością 24% (0,3*0,8) da moc 34,8 KM na śrubie i to ma wystarczyć do rozpędzenia 13 tonowej jednostki, która opory przy początkowych prędkościach pewnie ma 2x większe niż zwykła motorówka tych gabarytów?<br />Chętnie zobaczę wykres oporów, bez tego cały wywód nie trzyma się kupy. <br />Inna sprawa, że z pewnych względów na płaty nośne wodolotów stosuje się profile eliptyczne..Anonymousnoreply@blogger.com